Η ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ

By  |  0 Comments

Ακούμε και διαβάζούμε συνεχώς ότι πρέπει καθημερινά να πίνουμε πολύ νερό και να είμαστε καλά ενυδατωμένοι. Ενώ όμως όλοι λίγο πολύ το γνωρίζουμε, λίγοι το εφαρμόζουμε κι ιδιαίτερα τους χειμερινούς μήνες, που το αίσθημα της δίψας περιορίζεται λόγω ψύχους. Ανεξάρτητα από το αν κάνουμε δίαιτα ή όχι, από το αν γυμναζόμαστε ή από το αν κάνουμε καθιστική ζωή, αν έχει κρύο ή ζέστη, η ημερήσια κατανάλωση νερού θα πρέπει να είναι το λιγότερο 1,5-2 λίτρα την ημέρα, που ισοδυναμούν με 67-8 μεγάλα ποτήρια καθαρό νερό!

Οι ανάγκες βέβαια διαφοροποιούνται κατά περίπτωση ανάλογα με:

  • το σωματικό βάρος του ατόμου (πχ μεγαλύτερο σωματικό βάρος- περισσότερη ανάγκη για νερό),
  • τη φυσική του δραστηριότητα (όσο περισσότερο γυμναζόμαστε, τόσο πιο πολύ νερό χρειαζόμαστε),
  • τις απώλειες υγρών (π.χ. αυξημένη διούρηση ή εφίδρωση),
  • την κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο οργανισμός (π.χ. στην εγκυμοσύνη, στο θηλασμό ή σε μία εμπύρετη κατάσταση, οι ανάγκες αυξάνονται),
  • τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν (μεγαλύτερες ανάγκες τους καλοκαιρινούς μήνες),
  • τις πιθανές κατακρατήσεις που κάνει ο οργανισμός (π.χ. κατανάλωση φαρμάκων ή γυναίκες κατά τη διάρκεια της εμμήνου ρύσεως),
  • τη θερμιδική απόδοση της τροφής που καταναλώνουμε (όσο περισσότερη τροφή καταναλώνουμε, τόσο περισσότερο νερό χρειαζόμαστε).

Αν σκεφτούμε ότι το νερό στο ανθρώπινο σώμα καταλαμβάνει ένα ποσοστό της τάξεως του 70-80% και βρίσκεται παντού στο σώμα μας, μπορούμε να συνειδητοποιήσουμε το πόσο αναγκαίο μας είναι. Το νερό είναι απαραίτητο για την εξασφάλιση της υδατικής ισορροπίας του οργανισμού αλλά μπορεί να αποτελέσει και σημαντική πηγή απαραίτητων στοιχείων, όπως το φθόριο, το ιώδιο, το μαγνήσιο κ.α. Αποτελεί διαλύτη σε πολλές χημικές αντιδράσεις του μεταβολισμού (π.χ. πέψη σακχάρων), ρυθμίζει τη θερμοκρασία του σώματος, βοηθάει στην απομάκρυνση άχρηστων ουσιών, παρέχει προστασία σε ευαίσθητα όργανα του σώματος και συμβάλλει στη μεταφορά διάφορων θρεπτικών συστατικών μέσα στο σώμα.

Προτιμήστε να πίνετε νερό ανάμεσα στα γεύματα κι όχι κατά τη διάρκεια αυτών, ώστε να μην δυσχεραίνεται η διαδικασία της πέψης και προσπαθήστε να μην το αντικαθιστάτε με αλλά ροφήματα (αναψυκτικά, χυμούς, αφεψήματα κτλ). Η ανάγκη του οργανισμού για καθαρό νερό δεν αντικαθίσταται!

Πιθανά συμπτώματα αφυδάτωσης, αποτελούν η δίψα, η θερμοπληξία, η αίσθηση ανησυχίας, η ξηροδερμία, το «άσπρισμα» της γλώσσας, η ναυτία, η αύξηση παλμών και πολλές φορές κι η αύξηση της θερμοκρασίας του σώματος, η πνευματική σύγχυση, η μικρή ελαστικότητα δέρματος, η περιορισμένη διούρηση κ.α..

Θυμηθείτε ότι δεν πρέπει να διψάσουμε για να πιούμε νερό, γιατί τότε ο οργανισμός μας έχει ήδη αρχίσει να αφυδατώνεται. Βάλτε το στο μυαλό σας, κάντε το τρόπο ζωής και ζητήστε το όπου κι αν βρίσκεστε!

 

Η ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ!!.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

%d bloggers like this: